Translate

יום שלישי, 2 באפריל 2024

תערוכות חדשות, פעילויות לכל המשפחה ומופעים בפלנטריום פסח 2024 במוז"א, מאת שרית יוכפז

 


פסח 2024 במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

תערוכות חדשות, פעילויות לכל המשפחה ומופעים בפלנטריום

24.4 עד 26.4 - חוה"מ פסח: ימים רביעי, חמישי, שישי

מאת שרית יוכפז 



בין הפעילויות והתערוכות:

 

תערוכה חדשה "פווווווו כוח הנשיפה", "עקבות של בועות" - סדנת יצירה לכל המשפחה, "לצייר באוויר" - סדנת יצירה לכל המשפחה, "מוזיקה בנשיפה - מסע חובק עולם" - פעילות לכל המשפחה, "לנשום מתוך תנועה" - פעילות עם להקת ורטיגו לכל המשפחה, תערוכה חדשה: "הַסֵּפֶר צריך לעבוד" - כלי עבודה ובעלי מלאכה ביצירותיו של מאיר שלו ובאוסף מוז"א, מופעים בפלנטריום ועוד. 

תערוכה חדשה: פווווווו כוח הנשיפה (גילאי 5 ומעלה)

אוצרות: מור חיימוביץ' ונגה שי-שרברק

פתיחה לקהל: 20.4

מה הקשר בין בועת סבון, תרועת חצוצרה ואגרטל זכוכית? כולם נוצרו בנשיפה!

כבר בילדותנו פעולת הנשיפה מהלכת עלינו קסם, היא מקררת לנו את המרק הלוהט, הופכת פיסת גומי לבלון צבעוני, והיא גם זו שמכבה את נר יום ההולדת ומבטיחה שמשאלת לבנו תתגשם.

אז מה יש בה בנשיפה המזהה אותה עם כוח פלאי של הגשמה, יצירה ושינוי?

בתערוכה חווייתית ואינטראקטיבית לכל המשפחה, נצא למסע בעקבות הנשיפה. בדרך נכיר את שיטת ניפוח הזכוכית, שיטה פורצת דרך שפותחה לפני כ־2,000 שנה, ואת היוצרים העכשוויים המשתמשים באותה שיטה, רק עם חומרים מפתיעים; נגלה איך מלבים אש עם שני מקלות וערימת זרדים, נקשיב לצלילי קונכייה שנמצאה במקדש קדום ונראה מה עשו אלים מיתולוגיים כדי לעזור לספינות בים לשוב הביתה.

דרך יצירות אמנות, מוצגים מאוספי המוזיאון, מיצבים והפעלות, נכיר מחדש את הנשיפה ככוח בורא, משפיע ומחולל בתרבות האנושית.


**סיורים בתערוכה יתקיימו מספר פעמים ביום החל מהשעה 10:00.

עקבות של בועות - סדנת יצירה לכל המשפחה (גילאי 5 ומעלה)

24-26 באפריל בשעה 10:30 וב-12:00

בסדנה צבעונית נשתמש בבועות סבון בשלל צבעים כדי ליצור ציורים מלאי דמיון ויופי!

פעילות בהשראת התערוכה פוווווווווּ - כוח הנשיפה, מסע חווייתי ואינטראקטיבי לכל המשפחה בעקבות פעולת הנשיפה. התערוכה משלבת יצירות אמנות, מוצגים מאוספי המוזיאון, מיצבים והפעלות דרכם נכיר מחדש את הנשיפה ככוח בורא, משפיע ומחולל בתרבות האנושית

 

לצייר באוויר - סדנת יצירה לכל המשפחה (גילאי 5 ומעלה)

24-26 באפריל בשעה 11:00 וב-12:00

בסדנה מיוחדת ניצור קווים וצורות מיחדות בכוח הנשיפה שלנו!

פעילות בהשראת התערוכה פוווווווווּ - כוח הנשיפה, מסע חווייתי ואינטראקטיבי לכל המשפחה בעקבות פעולת הנשיפה. התערוכה משלבת יצירות אמנות, מוצגים מאוספי המוזיאון, מיצבים והפעלות דרכם נכיר מחדש את הנשיפה ככוח בורא, משפיע ומחולל בתרבות האנושית.

מוזיקה בנשיפה - מסע חובק עולם - פעילות לכל המשפחה (גילאי 5 ומעלה)

24 ו-25 באפריל בשעה 11:00

סקסופון, משרוקית ומפוחית - כולם מפיקים צלילים ומנגינות בנשיפה.

הצטרפו למסע מוזיקלי בין תרבויות בהובלתו של איתי רזניק, יוצר ומומחה למוזיקת עולם ואמן אורח בכלי נשיפה. יחד נגלה את העולם המופלא של כלי הנשיפה וניצור מקצב וצליל משלנו.

לנשום מתוך תנועה - פעילות עם להקת ורטיגו לכל המשפחה (גילאי 5 ומעלה)

26.4 בשעה 11:00

תנועה ונשימה קשורים זה בזה ומחברים אותנו לגוף שלנו, לסובבים אותנו, לרגשות ולדמיון. הצטרפו למפגש ייחודי המשלב קטעי מחול מהיצירה לידת הפניקס והפעלה המשלבת תנועה, נשימה והקשבה לפעימות הלב.

כוראוגרפיה: נעה ורטהיים

 

תערוכה חדשה: "הַסֵּפֶר צריך לעבוד" - כלי עבודה ובעלי מלאכה ביצירותיו של מאיר שלו ובאוסף מוז"א

אוצר: ד"ר אלי כהן ששון

פתיחה לקהל: 12.4

הסופר מאיר שלו הקדיש מקום רב ביצירתו לבעלי מלאכה ולכלי העבודה הייחודיים שלהם, כך למשל אברהם הסתת מתואר לפרטי פרטים ב"בביתו במדבר", משפחת האופים המופיעה ב"עשו", ומרגוליס הדבוראי המתואר בספרו "רומן רוסי".

התערוכה "הַסֵּפֶר צריך לעבוד" תפיח חיים בתיאורים המופתיים של מאיר שלו ותציג את כלי העבודה ובעלי המלאכה השונים מהאוספים הייחודיים של מרכז אדם ועמלו, לצד ציטוטים נבחרים מספריו. ניתן יהיה להתרשם מתפקידו של הסופר כבעל מלאכה מומחה, באמצעות עבודת המחקר המקיפה שערך שלו על בעלי המלאכה לקראת כתיבת ספריו, ושדוגמאות ממנה יוצגו בתערוכה.

מרכז אדם ועמלו במוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב, כולל אוסף ייחודי ועצום של כלי עבודה ומשמר ידע של בעלי מלאכה שפעלו בארץ במאות השנים האחרונות.

 

בקומה העליונה של גלריה "המגדל" יפתח חלל לילדים שבו ניתן יהיה לקרוא בספרי הילדים של הסופר וכן יוקרן ראיון שערך עמו ירון לונדון בתוכנית "מה זה מוזה?" ששודרה בכאן חינוכית. כמו כן, בתקופת חופשת הפסח יוצג במוז"א הטרקטור המפורסם מהספר "הטרקטור בארגז החול" שכתב מאיר שלו ואייר יוסי אבולעפיה. הטרקטור מושאל למוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב ממוזיאון הטרקטור במושב עין ורד.

 

מופעים בפלנטריום

בפלנטריום יתקיימו הקרנות מדי שעה עגולה החל משעה 11:00.

פרטים נוספים וכרטיסים באתר המוזיאון: https://www.eretzmuseum.org.il/

צילום באדיבות המוזאון.

מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה