Translate

יום שבת, 19 באוקטובר 2024

עונת החלמוניות החלה בהר הנגב. מאת שרית יוכפז

 

                                                              צילום מיכאל ביטון                                                                            
 

עונת החלמוניות החלה בהר הנגב

כשמזג האוויר במדבר נהדר ופריחת החלמוניות החלה, זהו הזמן המושלם להדרים לאזור הר הנגב ולהנות ממסלולי טיול ותיירות מדברית במיטבה

מזג האוויר הסתווי מביא איתו משב רוח מרענן לנגב ויחד איתו את פריחת החלמוניות היפהפייה שהחלה ממש לאחרונה. מסלולים רגליים במרחב הר הנגב יחשפו אתכם לפריחת חלמוניות בין הסלעים בשבילים ובמסלולי הטיול ברחבי הנגב. מורי הדרך אבישי אפרת ועופר לוי ממליצים על מסלולי הטיול במרחב בהם ניתן לראות את פריחת החלמוניות:

 

מסלול באזור ירוחם:

שם המסלול: שמורת חלמוניות ירוחם

איך מגיעים: "שמורת חלמוניות ירוחם" בוייז או בגוגל מפות. כ-2.5 ק"מ מדרום לירוחם על כביש 204.

פירוט המסלול: מחניון הרכבים צועדים רגלית בשביל המסומן בכחול, וממשיכים איתו כאשר הוא מתעקל שמאלה. השביל ממשיך באפיק היבש ולאחר כחצי קילומטר מתעקל ימינה. שם תראו שלט שמכווין לחלמוניות, ומכאן אתם יכולים לשוטט על הגבעות ולחפש חלמוניות. בד"כ המקבצים המרשימים הם על המדרון הדרומי (השמאלי).  הדרך חזרה היא באותה הדרך. ניתן גם לפנות לשביל השחור וללכת כמה עשרות מטרים לעוד מקבץ יפה ומרשים של חלמוניות. שימו לב לא לעלות לרכס, שכן מדובר בשטח אש, הפעיל בזמנים אלו גם בסופי שבוע.

# המידע באדיבות אבישי אפרת,the whitehill guesthouse, ירוחם

 


                                                                     צילום מיקה גרוס



חלמוניות באזור מצפה רמון:

שם המסלול: חלמוניות ברכס בוקר

איך מגיעים: כותבים בווייז - "שמורת חלמוניות רכס בוקר". חלק מהדרך אפשר בפרייבט, כל אחד ויכולותיו. בסמוך לעץ שיטה בודד רשות הטבע והגנים סידרה חניה ארעית, מכאן מתחיל המסלול הרגלי. סימון השבילים הוא שחור ובחלקו הוא מעגלי, אבל מה שחשוב זה להגיע לחלמוניות, ואותן תתחילו לראות כבר אחרי 300 מטרים מתחילת ההליכה.

פירוט המסלול: מעץ השיטה הבודד, תחתיו אפשר להתחיל בקפה ולהנות לרגע מהמפתח המרשים של נחל בוקר, נלך בסימו השחור אשר יוביל אותנו במהרה אל החלמוניות הרבות. אחרי 200 מטרים של הליכה כבר תתחילו לראות משטחי סלע גדולים, אלה, מנקזים את מעט הגשם שיורד באזור ישירות לבצלי החלמוניות, שמתעוררות אל מעל הקרקע לבערך שבועיים בשנה. בין משטחי הסלע, חפשו את הנסיכה הצהובה, אשר תופיע במקבצים קטנים או בבדידות בכוכי קרקע קטנים. ניתן להמשיך על הסימון  השחור עד לשיא גובה השלוחה ומשם לרדת חזרה בצורה מעגלית עד לעץ השיטה, נקודת ההתחלה והסיום. אפשר גם לחזור באותה הדרך למי שלא מעוניין לעלות, אך הנוף הנשקף מלמעלה שווה את הסעודה לעיניים, ובדרך אפשר לראות עוד לא מעט מבעלי החיים והצמחים של האזור, מלבד החלמוניות.

# המידע באדיבות: מורה הדרך – עופר לוי , @oferhamidbar

תהנו

חג סוכות שמח

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה