Translate

יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

תערוכה מיוחדת של 50 גופי תאורה שעוצבו על ידי אדריכלים ומעצבים במוזיאון העיצוב חולון . מאת: שרית יוכפז



מטאפורה של אור  made in Italy" "
תערוכה מיוחדת של 50 גופי תאורה שעוצבו על ידי אדריכלים ומעצבים בינלאומיים בהם ג'ו פונטי, פייר ג'אקומו אקילה קסטיליוני, ויקו מג'יסטרטי, ריצ'ארד סאפר  ופיליפ סטרק, עבור מותגי עיצוב איטלקיים מובילים הנושאים את חותמת האיכות MADE IN ITALY.
גופי התאורה המוצגים עוצבו בין השנים 1933 לשנות ה 2000  ומאפשרים בחינה מקרוב של התפתחות תחום עיצוב התאורה האיטלקי
אוצר: ג'ורג'יו פורני
                                    5/11/16 – 19/11/16

 העיצוב חולון מציג למשך שבועיים בלבד:
מוזיאון העיצוב חולון יציג למשך שבועיים בלבד את התערוכה "מטאפורה של אור – Made In Italy" בה יוצגו כ 50 גופי תאורה מאוסף קרן סארטיראנה ארטֶה האיטלקית שעוצבו על ידי מיטב האדריכלים והמעצבים הבינלאומיים עבור מותגי עיצוב איטלקים הנושאים את חותמת היוקרה – Made in Italy. התערוכה, המתחקה אחר התפתחותו המרתקת של תחום עיצוב התאורה האיטלקי, נולדה ביוזמת המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב ושל קרן סארטיראנה ארטֶה  בשיתוף פעולה עם המוזיאון לעיצוב חולון ובחסות שגרירות איטליה בישראל.

התערוכה תוצג בין התאריכים: 5/11/16 – 19/11/16
אוצר התערוכה הינו ג'ורג'יו פורני, יו"ר קרן סארטיראנה ארטֶה

מגוף התאורה האייקוני "הלומינטור" שעיצב פייטרו קיאזה בשנת 1933 עבור חברת "פונטנה ארטה" ועד לעיצובים של גופי תאורה עכשוויים שעיצב פרוצ'ו לאביאני עבור חברת "קרטל" בשנות ה2000, כלולים בתערוכה גופי תאורה שונים שעיצבו אדריכלים איטלקיים בעלי שם כגון ג'ו פונטי, פייר ג'אקומו, אקילה קסטיליוני, ויקו מג'יסטרטי, לצד מעצבים בינלאומיים  בהם ריצ'ארד סאפר ופיליפ סטרק. כל גופי התאורה עוצבו במיוחד עבור מותגי עיצוב איטלקים כגון: קרטל, פונטנה ארטה, פלוס, ארטמידֶה, פראנדינה, לה מוּרינה, אלטק,  סטודיו איטליה דיזיין, קטלני וסמית, מרטינלי לוּצ'ה ועוד.
גופי התאורה בתערוכה הינם חלק נכבד מאוסף גופי התאורה של קרן סארטירנה ארטה והעומד בראשה האספן ג'ורג'יו פורני שהוא גם אוצר התערוכה.
האוסף הינו תולדה של יחסים קרובים ארוכי שנים של פורני עם אדריכלים ומעצבים שונים כגון ג'וטו סטופינו, מי שעיצב את מנורת ה"תיק-תק" האייקונית עבור חברת קרטל. עם הזמן השכיל פורני להרחיב את האוסף כך שהוא מהווה ציר זמן בו ניתן להבחין מקרוב בהתפתחות עיצוב התאורה האיטלקי מבחינה אסתטיקה, טכנולוגיה וחומרים.

התערוכה במוזיאון העיצוב חולון הינה אחת מבין סדרה של אירועים שיתקיימו ברחבי העולם לציון שבוע השפה האיטלקית ה-16 בנושא "השפה האיטלקית ויצירתיות: מותגים ומנהגים, אופנה ועיצוב" בחסותו של נשיא הרפובליקה האיטלקית.

מוזיאון העיצוב חולון
רחוב פנחס איילון 8
שעות פתיחת המוזיאון:
ימים ב' וד': 10:00 - 16:00
יום ג': 10:00 - 20:00
ימים  ה' ושבת: 10:00 - 18:00
יום ו': 10:00 - 14:00


תגובה 1:

  1. כיום עיצוב תאורה הוא אחד התחומים המעניינים ביותר וכדאי ללמוד אותו לעומק

    השבמחק